Konečně se přehoupl červen do poloviny a my jsme se vydali na dlouho očekávaný školní výlet. Letos jsme vyrazili na tři dny do broumovského kláštera. Ve středu 12. června jsme se všichni ráno sešli na nádraží, kde už nás díky tatínkovi Ondry Svobody očekávala dodávka městské policie, která nám odvážela zavazadla. Jaké jsme měli štěstí, že jsme mohli naskočit do vlaku vybaveni jenom malým batůžkem se sváčou a dobrou náladou a netahat spacáky a loďáky na zádech nebo se s nimi vláčet v ruce. Po příjezdu a ubytování v klášteře na nás dýchla starobylá atmosféra, ale pokoj byl zařízený velmi útulně a moderně. Odpoledne na nás čekal program, kde jsme se podívali na místní krajinu a hlavně zvířátka pomocí skryté kamery a fotopastí. Naskytly se nám tak úchvatné pohledy. Lektorka pro nás také měla připraveno spoustu her, kde jsme se zábavnou formou dozvídali spoustu zajímavých informací. Třeba, že sokol je nejrychlejší živočich a dokáže letět střemhlav rychlostí 398 km/hod. a zrnko velikosti buráku vidí na vzdálenost čtyř kilometrů. Odpoledne jsme se vydali na procházku po Broumově a poznali různá zákoutí. Večer jsme opékali buřtíky a hráli v klášterní zahradě různé hry s míčem a zpívali známé písničky u ohně. Druhý den ráno hned po snídani jsme se vydali autobusem do Křinic a měli jsem naplánovanou cestu do Broumovských stěn. Bohužel tyto plány nám překazil déšť a my jsme se zmoklí vrátili zpátky do kláštera. Naštěstí se počasí vybralo a byl pro nás připravený náhradní program, kde jsme se podívali do kostela Sv. Vojtěcha, zazpívali jsme si na kůru u varhan a zábavnou formou v prostorách kláštera i venku v zahradách poznávali baroko, které je označováno jako perla stavitelství. Večer nás čekal bazén, na který jsme se všichni strašně těšili. Celý areál jsme měli jenom pro sebe a tak jsme do sytosti mohli řádit ve vodě, ve vířivce, skákat ze skokanských bloků, podplavávat chrliče nebo si dávat v dráze závody. Třeba s panem učitelem, který vždycky doplaval poslední. Zkrátka jsme byli jako vodníci a vylezli jsme úplně rozmáchaní. Jelikož nám po bazéně pořádně vyhládlo, vyrazili jsme rovnou do restaurace Baroque, kde jsme už měli připravenou vydatnou večeři. Třetí den nás čekal program připravený našimi kamarády z Masarykovy školy v Olivětíně. Sešli jsme se u dřevěného kostelíku, který je nejstarší svého druhu ve střední Evropě. Paní učitelka Hubková nás poutavou formou pověstí, někdy i strašidelných, seznámila s historií tohoto místa. Poté nám naši kamarádi rozdali zajímavé kvízové knížky a společně jsme se vydali na cestu, kde jsme plnili různé úkoly a luštili kvízy. Komu se povedlo vše vyluštit, čekala na něho na náměstí odměna v podobě turistické magnetky Broumova. Na závěr pro nás kamarádi z olivětínské školy měli připravené překvapení. Místní profesionální hasiči pro nás připravili poutavý program, ukázali nám techniku, vyprávěli příběhy ze své praxe a odpovídali na naše záludné dotazy. Nakonec jsme si mohli vyzkoušet stříkání opravdovou hasičskou hadicí. U toho jsme se pořádně vyblbli a byli úplně mokří, což v parném počasí bylo vítané ochlazení. To už se ale chýlil náš výlet ke konci. Naskládali jsme kufry a spacáky opět do dodávky a vydali se plni dojmů a nových zážitků na nádraží a domů, kde nás již vítali rodiče.

Zvláštní poděkování patří paní učitelce Suché za vynikající pomoc s přípravou programu, péči o děti a pevné nervy, panu Svobodovi, Bábikovi a Kynclovi za odvoz kufrů a paní učitelce Hubkové s její třídou 3.C Masarykovy ZŠ v Olivětíně za připravený program.