Kontakt: Mgr. Karolína Feixová, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., +420 739 623 733
Místnost: Pracovna vedle tělocvičny, vchod přes tělocvičnu "2TV1", prostřední dveře po levé straně.
Školní psycholog je k dispozici pro každého žáka, rodiče nebo pedagoga. Jeho úkolem je poskytnout pomoc a podporu při řešení obtíží v rámci svých dovedností a možností. Navštívení školního psychologa obvykle nepřináší okamžité řešení problémů, ale vytváří prostor pro jejich postupné zpracování a řešení.
Žáci se mohou obrátit na školního psychologa, pokud:
- Mají osobní problém, který chtějí řešit.
- Zažívají obtíže ve vztazích s ostatními dětmi, s dalšími dětmi nebo dospělými.
- Si nevědí rady s emocemi, jako je vztek, smutek nebo strach.
- Potřebují někomu svěřit své pocity nebo starosti.
- Mají obtíže s učením a chtějí se dozvědět, jak se učit lépe a efektivněji.
- Potřebují radu ohledně výběru dalšího studijního směru.
- Potřebují speciální konzultace (pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami).
Rodiče a zákonní zástupci se mohou obrátit na školního psychologa, pokud:
- Zaznamenají problémy s učením, výrazné zhoršení prospěchu nebo výkonnosti svého dítěte.
- Se setkají s nevhodným chováním svého dítěte ve škole, jako jsou opakované poznámky nebo konflikty s učiteli a spolužáky.
- Potřebují poradit ohledně výběru dalšího vzdělání pro své dítě (s výjimkou kompletního kariérního poradenství, které poskytuje Pedagogicko-psychologická poradna).
- Si všimnou problémů ve vztazích svého dítěte ve třídě nebo jeho pocitu osamělosti.
Veškeré konzultace pro žáky i rodiče jsou bezplatné, školní psycholog je vázán mlčenlivostí (pokud se nejedná o situace s oznamovací povinností).
Školní psycholog aktivně spolupracuje s učiteli při identifikaci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a těch, kteří vykazují mimořádný talent nebo nadání. Společně s učiteli se snaží rozvíjet potenciál těchto žáků a poskytovat jim potřebnou podporu.
Dále, školní psycholog vede preventivní programy zaměřené na budování pozitivních vztahů a spolupráce mezi žáky ve třídě. Tyto programy také slouží k prevenci sociálně-patologických jevů, které by mohly ovlivnit školní prostředí.