Třída 7.A
31. 10. 2018 jsme si užili Halloween. Celé dopoledne jsme se učili v maskách a kostýmech. Seznámili jsme se tak s tradicemi anglicky mluvících zemí.
2. 11. 2018 jsme si vysvětlili, komu je tento den věnován, jak je zapsán v kalendáři, kdo jsou to zesnulí a jak věnovat tento den jejich památce a nezapomenout.
Jak nezapomenout?
- Máme vzpomínky, prohlížíme si obrázková alba.
- Pokračujeme v tom, co nás „babička, děda“ naučili.
- Vystavíme si oblíbenou věc, kterou jsme od „kamaráda“ dostali, která nám jej připomíná.
- Navštívíme jeho/její hrob.
- Pomodlíme se.
- Zapálíme svíci.
- Vyprávíme si společné veselé věci, které jsme zažili.
text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 1. A
Košík, líska nebo hmatové pytlíky s neznámým obsahem, ochutnávka, sklenice plná vůní, to bylo součástí ranního kruhu ve dnech od 15.- 26. 10.2018. Provázelo nás téma podzim. Donesené „poklady“ nám posloužily k zábavnému učení.
Při hodinách čtení jsme skládáním rozstříhaných tvarů ovoce vyvodili nové slabiky a složili slova. Odhad počtu kusů zeleniny nás dovedl k číselnému oboru do pěti, při výtvarné výchově jsme pomocí otisků rozkrojeného jablka „zavařili kompot“. Prostřednictvím pohybových her na nás v tělocvičně čekalo „lezení po žebříku a česání jablíček“, „sklizeň brambor a dýní“. V písance jsme trénovali uvolňovací cviky v podobě „houfujících se“ vlaštovek a jiřiček…
Zažili jsme si také první CENTRA AKTIVIT: Ve čtyřčlenných skupinách jsme plnili připravené úlohy. Řídili jsme se písemným zadáním. Měli jsme rozdělené role. V centrech na nás čekaly aktivity, které vedly k přemýšlení a praktické činnosti zároveň, úkoly, při kterých jsme se učili spolupracovat, vzájemně komunikovat, řešit problémy apod. Při práci v centrech aktivit tedy nastala ve třídě situace, v níž se paralelně vedle sebe odehrávaly rozdílné činnosti.
text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 1. A
- poznávat a číst písmena: A, a, á, M, m, L, l, E, e, é, S, s,
- skládat a rozkládat slabiky,
- číst první slabiky,
- orientovat se v řádku,
- správně držet a vést tužku, napodobit jednoduché uvolňovací cviky,
- v matematice určovat počet prvků do pěti, rozlišit číslice do pěti, přiřadit číslice k počtu, číslice seřadit do číselné řady, psát čísla 1 až 5,
- čísla a počet porovnat.
Umíme:
- naslouchat,
- používat krátký hlas,
- převést mluvený pokyn v akci,
- vyvodit pravidla,
- pravidla dodržovat a řídit se jimi.
1. měsíc byl obdobím velkého AHA! Už víme, co znamená být školákem.
text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 1. A
V úterý 2. 10. 2018 dopoledne jsme se po krátké přípravě vydali na vycházku do blízkého lesoparku. Naším cílem bylo pozorovat změny přírody, barvy podzimu a sběr přírodnin, to vše s dodržením pravidel lesoparku. Malíř podzim pro nás připravil barevnou paletu. Bádali jsme ve dvojicích. Po návratu do třídy jsme již ve čtveřicích přírodniny pojmenovávali a třídili. Kaštany, žaludy, bukvice, jsme využili v matematice. Barevné listy zase při psaní písmen a skládání slabik.
text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 1. A
JSEM ŠKOLÁK, žák 1. A celý rok mě bude provázet slovíčko POPRVÉ.
Mám za sebou prvních čtrnáct dnů.
POPRVÉ:
- se seznamuji se svými spolužáky a s paní učitelkou.
- jsem navštívil prostory školy.
- vyvozuji pravidla pro soužití ve třídě a občas je i poprvé porušuji.
- hodnotím i sebehodnotím.
- počítám, čtu, píši, tvořím, cvičím, spolupracuji.
- plním domácí úkoly a někdy je i poprvé zapomenu.
- dostanu známku a prožívám radost z úspěchu.
Slovo RADOST je to, které by mě mělo provázet celý rok.
Hodně zdaru všem žáčkům 1. A přeje Kamila, Naďa a .
text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 1. A
foto: paní Drygalská Naďa, asistentka pedagoga