Třída 8.C

Leonardo da Vinci byl nejenom známý a vynikající malíř, ale také konstruktér a vynálezce. Žáci se seznámili s jeho životem, malbami a vynálezy. Zkusili si vyrobit libovolný stroj z lepenky. Důležité ale bylo, že po dlouhé době děti zase pracovaly ve smíšených skupinách žáků z osmé a páté třídy.  Osmáci si vyzkoušeli, jaké to je být ve skupině za ty zkušenější a ty, co určují činnost a náladu celého teamu a pro páťáky bylo důležité poznání, že i jejich práce je pro skupinu přínosem. Vše probíhalo ve velmi milé a přátelské atmosféře.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Ryšavá Jitka, třídní učitelka 5. B a Mgr. Schmiedová Dagmar, třídní učitelka 8. C

Na hodinách vlastivědy se učíme o Evropě. Ve středu 25. 5. k nám zavítali žáci 8. C, kteří nám představili svoji knihu. V osmém ročníku totiž žáci zpracovávají informace získané na hodinách ČJ, OV, VV, AJ, NJ, D a Z do knížky s názvem U nás v Evropě. Na úvod si osmáci pro páťáky připravili otázky týkající se Evropy. Pak jim byl celý projekt představen. Dále páťáci hádali dle indicií, kterou zemi jednotliví žáci zpracovávali. V závěru si knihy ve skupinkách prohlédli. Páťáci ocenili díla svých starších spolužáků a osmáci byli příjemně překvapeni, co už v páté třídě děti vědí o Evropě, jejích památkách a přírodních zajímavostech. Děkujeme spolužákům z druhého stupně za příjemně strávenou hodinu a cenné postřehy k práci, která nás též v budoucnu čeká.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Ryšavá Jitka, třídní učitelka 5. B

Ve středu 5. 1. 2022 žáci odevzdali, a někteří i odprezentovali, své individuální projekty z chemie na téma „OXIDY“. Dozvěděli jsme se, jaké vlastnosti a využití mají oxid siřičitý, dusnatý, dusičitý, uhelnatý, uhličitý, vápenatý, hlinitý, fosforečný a křemičitý. Např. oxid hlinitý najdeme v přírodě v podobě minerálu korundu, jehož nejznámější odrůdy jsou safír a rubín. Oxid křemičitý je základní surovinou na výrobu skla a v přírodě se vyskytuje jako minerál křemen.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka chemie

Na slohových hodinách jsme se zabývali výkladem. Dozvěděli jsme se, jak by měl správný výklad vypadat a na závěr jsme si ho vyzkoušeli v praxi. Nejprve jsme se rozdělili do skupinek po dvou či třech. Každá skupinka si vybrala téma. Pak jsme měli celý týden na to, abychom se domluvili, práci si rozdělili, nachystali doprovodné obrázky či prezentaci a výklad se naučili. Ve čtvrtek 17. března jsme prožili dvě příjemné hodiny, které rychle utekly. K vidění byl výklad o husitským zbraních, nejkrásnějších motýlech, jedovatých houbách, sedmi divech světa, spalovacích motorech a historii sportu (lyžování a boby). Dozvěděli jsme se spoustu nových informací. Všichni žáci přistoupili k zadanému úkolu velmi svědomitě a zodpovědně, při výkladu byli přirození, používali interakci s "publikem". Tleskáme a jen tak dál.  

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Ryšavý Jitka a Mgr. Schmiedová Dagmar

V neděli 12. 12. jsme se vydali na Pomezní boudy do Krkonoš na lyžařský kurz tříd, které kvůli epidemiologické situaci nemohly jet v řádném termínu. Byli jsme ubytovaní v horském penzionu Trautenberk, který nabízel výborné ubytování a skvělá jídla. Intenzívně jsme se věnovali sjezdovému a běžeckému lyžování. Počasí nám dopřálo všechny možné varianty od sluníčka přes mráz, déšť i mlhu. Kromě sportu jsme si užili i večerní zábavu a přednášky s lyžařskou tématikou. Hlavně se nám podařilo se ve zdraví vrátit domů k rodičům.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text: Mgr. Schmiedová Dagmar, třídní učitelka 8. C

foto: kolektiv pedagogů zajišťující SKIALP kurz

Back to top