Třídy
Ve čtvrtek 11. října jsme se vydali do městského parku Trutnov. Dle inspirace z internetu jsme vytvořili moc pěkné obrazce.
text a foto: Mgr. Samcová Petra, třídní učitelka 2. A
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.A
Ve středu 19. září jsme se vydali do přírody společně s 3. A. Cílem vycházky bylo pozorování podzimní přírody, zvířat a sběr přírodnin. Tam i zpět jsme jeli autobusem.
text a foto: Mgr. Samcová Petra, třídní učitelka 2. A
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.A
V úterý 10. 9. 2024 absolvovala třída 8. B program „Tma přede mnou aneb dotkněme se Krkonoš“ ve Vrchlabí. V klášterní zahradě a v KCEV Krtek jsme řešili úkoly se zavázanýma očima s využitím zbylých smyslů. Prošli jsme smyslovou nášlapnou dráhu s průvodcem a snažili se určit, po jakém materiálu jdeme. Dále jsme pomocí hmatu poznávali stromy a stejné druhy plodů. Následně jsme si povídali s nevidomou paní a poznali práci vodícího psa.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka biologie
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.B
Dne 4. 6. 2024 vyrazili žáci 7. A a 7. B na výlet na Černou horu, kde měli možnost vidět krásy Černohorského rašeliniště, největšího a nejstaršího vrchovištního rašeliniště lesního typu na území Krkonošského národního parku. Na území rašeliniště jsme pozorovali mnoho vzácných rostlin - blatnici bahenní, ostřici mokřadní a mnoho dalších. Dále jsme pokračovali přes Kolínskou boudu do Pece p. Sněžkou, kde jsme se svezli na bobové dráze.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
Text a foto: Ing. Kristina Kuhnová, třídní učitelka 7. A, Mgr. Dagmar Schmiedová, třídní učitelka 7. B
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.B
V úterý 7. 5. 2024 se třídy 7. B a 7. C vypravily do Vrchlabí, kde se zúčastnily programů „ptáci Krkonoš“ a „jarní květena“.
V průběhu programu zaměřeného na ptáky Krkonoš jsme se dozvěděli informace o ochraně ptactva, o dělení ptactva podle biotopů a o ptačích hlasech. Při procházce v zámeckém parku ve Vrchlabí jsme pozorovali např. sýkoru koňadru, sýkoru modřinku, drozda zpěvného, pěnici černohlavou, holuba hřivnáče, kosa černého nebo králíčka obecného.
V zámeckém parku jsme také poznávali jarní rostliny. Zjistili jsme, které rostliny jsou léčivé, které se hodí např. do salátů, a které jsou jedovaté. Prohlédli jsme si parazitickou rostlinu, podbílek šupinatý. Poznali jsme rozdíly mezi kakostem lučním a kakostem smrdutým. Podívali jsme se do genofondové zahrady, kde je pěstováno více než 150 druhů rostlin, včetně endemických druhů a glaciálních reliktů. Viděli jsme např. endemický keř, jeřáb sudetský. Genofondová zahrada slouží např. k uchování druhů rostlin jako krajní forma záchrany v případě neodvratného zániku v přírodě.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.B
V sedmých třídách jsou obsahem učiva chemie hasicí přístroje. Ve čtvrtek 23. 5. 2024 žáci 7. B a 7. C navštívili Hasičský záchranný sbor v Trutnově. Zde nás čekala ukázka hašení zapáleného oleje. Prohlédli jsme si technické zázemí Hasičského záchranného sboru v Trutnově a zažili cvičné vyhlášení pohotovosti při požáru. Exkurzí nás provedl pan Lukáš Blažek, za což mu děkujeme.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka chemie
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.B
Žáci sedmých tříd pracovali od února do dubna 2024 na úkolu, který se týkal krystalizace nasyceného roztoku chloridu sodného (kuchyňské soli). Krystalizace je schopnost látek vylučovat se z roztoků v podobě krystalů. Žáci si připravili nasycený roztok chloridu sodného, tento roztok následně postavili v otevřené sklenici na bezpečné místo a nechali volně odpařovat kapalinu. V průměru po dobu dvaceti dnů žáci zaznamenávali (popis + fotografie), jak se kapalina odpařuje a sůl krystalizuje. Výsledky svého pozorování následně uložili do kurzu chemie v Classroomu. Některé práce byly zdařilé.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 8.B