Třídy

7. 11. 2022 žáci 7. C odprezentovali své práce na téma: „Jak se živočichové přizpůsobují člověku?“. Některé práce se věnovaly např. domestikaci vlka, jiné rozšiřování měst a vesnic a úbytku životního prostředí divokých živočichů. Ti se potom stahují do blízkosti lidských obydlí a plení kurníky nebo se živí odpadky.

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu

Při hodinách přírodopisu jsme probrali plazy. Plazi se dělí do 3 řádů: šupinatí, želvy a krokodýli. Terka nám na hodinu přírodopisu přinesla ukázat želvu žlutohnědou. Želva žlutohnědá je suchozemská, býložravá a vyskytuje se např. v jižní Evropě. Dosahuje velikosti cca 25 cm. Může se dožít 60 i více let.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu

Při hodině chemie jsme si vyzkoušeli, jak změřit veličiny důležité pro výpočet hustoty. Těleso z pevné, stejnorodé látky jsme zvážili. Následně jsme vybrali vhodný odměrný válec a zapsali objem vody. Do odměrného válce s vodou jsme ponořili pevné těleso a zjistili objem vody s tělesem. Z rozdílu těchto objemů jsme vypočítali objem tělesa. Hmotnost a objem tělesa jsme dosadili do vzorce pro výpočet hustoty a vypočítali hustotu pevné látky v g/cm3 a kg/m3.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka chemie

V hodinách přírodopisu jsme probrali ryby. V pondělí 17. 10. 2022 Honza donesl na laboratorní práci plotici. Prohlédli jsme si rybí vnitřnosti a následně jsme se seznámili s vnější stavbou těla ryby. Rybu jsme zakreslili a popsali. Víme, které ploutve jsou párové, které jsou nepárové. Rybí šupiny jsme pozorovali pod mikroskopem a zakreslili je. Do závěru laboratorní práce jsme všichni uvedli obecné znaky ryb.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu

V předposledním červnovém týdnu byla třída 6. C na turistickém kurzu - na TREKU. Ubytovaní byli v kempu na Nebákově, kde využívali hojně koupání v nedalekém rybníku a travnaté hřiště. Hlavním cílem byla turistika, což se povedlo splnit. Žáci navštívili hrad Kost, Valdštejn, Hruboskalsko, Trosky a Sobotku. Ve volných chvílích hráli karty, přehazovanou, Sedm draků a plavali. Jeden den využili na mezitřídní soutěžení s paralelní třídou 6. A, kterou po velkých bojích i porazili. Třída 6. A byla ubytovaná "Na Písku", kam se třída 6. C vydala na návštěvu, aby splnila tajnou misi... Nejhorší dětem přišla cesta vlakem, protože čekání na některých přestupních místech byla nekonečná. Při závěrečném táboráku děti kurz ohodnotily a už se těší na další v příštím školním roce.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Viková Jana a pan Krejčí Jaroslav

V pátek 16. 9. 2022 absolvovala 7. C program „Tma přede mnou aneb Dotkněme se Krkonoš“ ve Vrchlabí. V klášterní zahradě jsme řešili úkoly za pomoci hmatu, sluchu a čichu. Se zavázanýma očima jsme prošli smyslovou nášlapnou dráhu s průvodcem a snažili se určit, po jakém materiálu jdeme. Následně jsme se setkali s nevidomou paní a jejím vodicím psem.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, garant akce

 

V pátek 25. 3. 2022 jsme se vypravili do Vrchlabí, kde jsme se v KCEV Krtek seznámili s oběhem látek v přírodě v programu „Koloběh života nejen v Krkonoších“. Nejprve jsme si povídali o krajině Krkonoš a o vztazích mezi neživou přírodou a organismy a mezi organismy navzájem. Vysvětlili jsme si vztahy v potravní pyramidě, jejíž základ tvoří anorganický svět a na vrcholu stojí karnivoři. Producenti v procesu fotosyntézy produkují glukózu a kyslík. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí o parazitech a rozkladačích. V další části programu jsme se seznámili s životem ve vermikompostéru. Program jsme zakončili hrou, při které jsme hledali a vyměňovali kartičky, ze kterých jsme skládali potravní řetězec. Počasí nám přálo, část hry proto probíhala i v okolí KCEV Krtek.

Odkaz na fotogalerii ZDE.

 

text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu

Back to top