Třídy
Ve fyzice probíráme magnetické vlastnosti látek. Žáci se dozvěděli, že magnet působí magnetickou silou na feromagnetické látky (např. železo nebo nikl). Déle jsme popsali magnet a jeho póly. Souhlasné póly se odpuzují, nesouhlasné póly magnetů se přitahují. Ukázali jsme si, že se magnety přitahují nebo odpuzují i tehdy, když se vzájemně nedotýkají. Důvodem je magnetické pole, které působí silou na jiné magnety nebo feromagnetické látky. Účinky magnetického pole slábnou se vzdáleností od magnetu. Za pomoci železných pilin jsme zobrazili magnetické pole tyčového magnetu. Vysvětlili jsme si, co jsou indukční čáry magnetického pole. Dále jsme si předvedli, jak vznikají dočasné magnety. Aby si žáci vše lépe zapamatovali, každý si připravil ukázku magnetických vlastností látek.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka fyziky
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
Učebna 6. C je vánočně vyzdobena. Jsme připraveni na blížící se Vánoce. Nyní už se můžeme připravovat a těšit na vánoční besídku.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, třídní učitelka
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
V pondělí 29. 11. 2021 si žáci 6. C na hodinu fyziky připravili ukázky elektrování těles. Třením se některá tělesa zelektrují. Získají elektrický náboj (kladný nebo záporný), což se projevuje vzájemným přitahováním nebo odpuzováním. Tělesa zelektrovaná nesouhlasnými náboji se přitahují, tělesa zelektrovaná souhlasnými náboji se odpuzují elektrickou silou.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka fyziky
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
V pátek 3. 9. 2021 jsme se společně se 6. A vypravili navštívit opuštěné psy a kočky do útulku v Trutnově ve Vrbové ulici. Prohlédli jsme si zázemí útulku a některé jeho obyvatele. Dozvěděli jsme se např., že pokud najdeme zatoulaného psa nebo kočku, musíme telefonovat na Městskou policii (156). Vyvenčili jsme také psa jménem Bert.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, třídní učitelka 6. C
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
Jednoho mrazivého zářijového rána se třída 3. C vypravila linkovým autobusem na výlet do malé vesničky mezi Trutnovem a Dvorem Králové – Horního Žďáru.
Za prvé čekala na děti cesta od autobusu, kterou zpestřila hra na šipkovanou. Děti hledaly cedulky s úkoly na protažení těla a otázkami převážně z oblasti přírodovědy a zeměpisu. Zazpívaly si pár písniček s tématem „jelen/myslivec“ a cesta uběhla coby dup. Poté měly děti příležitost pozorovat v oboře stádo laní s jelenem a kolouchem. Děti naházely zvěři jablka a kaštany, které jim samy přivezly nebo které pro ně připravil Honza Fekiač, který děti s paní učitelkou na celém výletu doprovázel. Povyprávěl jim o lesní zvěři a myslivosti všeobecně. Také si se šikovnými dětmi vyzkoušel, jak se rozdělává oheň. Děti si opekly pečivo a uzeniny a také oblíbené marshmallows. Největší zábavou je pro děti vždycky hra a řádění všeho druhu – nejinak tomu bylo i tentokrát. Na děti čekalo zcela nově vybudované lanové centrum v podobě barevných paňáců a „horolezecké stěny“ v bývalém koupališti. Děti se dosyta vydováděly a nastal čas se kvapem vydat na cestu zpět k autobusu. Už za 15 minut stála 3. C opět u školy v Trutnově a na výlet do Žďáru bude už jen vzpomínat.
text a foto: Bc. Suchá Dita, třídní učitelka 3. C
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
Na našem projektu pracovaly společně třídy 4. C a 2. B a paní učitelky Jana Viková, Gabriela Hurdálková a Helena Nemanská. Cílem bylo, aby děti alespoň částečně pochopily pojmy svoboda / nesvoboda a to, proč k Sametové revoluci došlo, jak proběhla a co se ve společnosti a v životě lidí změnilo. Děti pracovaly ve dvojicích a ve skupinách. Kreslily, vystřihovaly, doplňovaly a prezentovaly všem své myšlenky a nápady. V závěru projektu jsme společně zasadili jabloň svobody na školní zahradě. Věříme, že Sametová revoluce už nebude pro děti jen slovo bez významu.
text a foto: Mgr. Hurdálková Gabriela, Mgr. Nemanská Helena a Mgr. Viková Jana
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C
Letos si pro nás paní knihovnice připravila téma Pohádky. Hledali jsme společné znaky pohádek, povídali si o pohádkových postavách, poznali jsme další autory pohádek, hledali jsme pohádky podle jejich hlavních postav. Knížky jsme si prohlédli a někteří z nás se rovnou začetli do pohádkového děje.
text a foto: Mgr. Voleská Zuzana, třídní učitelka 2. C
- Podrobnosti
- Kategorie: Třída 9.C