Třídy

V pátek 25. 5. 2018 jsme se zúčastnili interaktivní exkurze s tematikou zpracování lnu a vlny. Na vlastní kůži jsme si v muzeu vyzkoušeli, jak těžká a zdlouhavá je cesta od lnu k přízi.  Co to dá, než přadlena utká nitku a tkadlec sukno. Potom jsme si v tvůrčí dílně vyrobili plstěním vodou květinu. Pak už nás čekal test v podobě pexesa. Bylo to dopoledne plné zábavy a poučení.

 

text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A

Příroda se začala probouzet, ptáci navracet a my se nad tím vším zamýšlet. V každém centru nás čekala nějaká myšlenka.

Myšlenky:

  • - Cibule slouží jen k vaření.
  • - Ptáci se vrací z teplých krajin, tak i sýkora.
  • - Jaro za mládí J. Lady bylo stejné jako dnes.
  • - Pes je domácí zvíře.

Každou hypotézu bylo třeba ověřit, či vyvrátit. Hledat důkazy. Bez nich bylo naše tvrzení neplatné. Všichni jsme došli do zdárného cíle. A co je výsledkem? Myšlenkové mapy jara, naklíčené a zasazené fazole, spousta sýkorníků umístěných ve školní zahradě a správné rodiny hospodářských zvířat.

 

text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A

 

 

Celý den jsme se zamýšleli, co by planetě udělalo radost.  Rozhodli jsme se ji obdarovat dárkem nejvzácnějším. OČISTOU. Vydali jsme se do Dračí rokle a společně s kamarády z 2. B a 2. C jsme tuto část našeho města zbavili odpadu. Nejvíc jsme se zaměřili na úsek u potoka. A co všechno jsme našli? Co neukáznění občané do přírody odhazují? Bylo toho mnoho a té práce, než jsme byli u konce. Odměnou nám bylo překvapení v podobě výtvarných děl v lese, u potoka a na louce. Potkali jsme skřítka, draka a kouzelný pařez.

 

text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A

 

Inventura

Zpětné zrcátko

Smlouva

Nehráli jsme si ani na řidiče, obchodníky či právníky! Jen jsme mapovali plnění výukových cílů ve třetím čtvrtletí. Ohlíželi jsme se v čase a hledali důkazy úspěchu či nezdaru v písankách, pracovních sešitech mezi pracovními listy. Výsledkem je smlouva každého z nás na to, co chceme ještě do konce roku zlepšit, na čem chceme zapracovat. Na třídních schůzkách jsme se svým předsevzetím seznámili rodiče. Společně s nimi jsme pak smlouvu stvrdili podpisy.

 

text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A

 

V březnu jsme se v prvouce věnovali lidskému tělu. Centra aktivit byla 4.

V každém centru museli žáci prokázat schopnost:

  1. 1. Čtení s porozuměním:

      a) PÍSEMNÉ ZADÁNÍ PRÁCE

      b) K POTVRZENÍ NEBO VYVRÁCENÍ HYPOTÉZ- POROZUMĚT ODBORNÉMU          

          TEXTU, TEXTY ANALYZOVAT A POTÉ ZÍSKANOU ZNALOST APLIKOVAT

2.   Spolupráce

3.   Naslouchání

4.   Řešení problémů

 

V centru matematiky “Kostlivec” bylo za úkol potvrdit nebo vyvrátit hypotézu: „Páteř se skládá z více než 20 a méně než 30 obratlů.“ Důkaz pro své tvrzení hledala skupina v připravených materiálech a zdrojích (model lidské kostry, odborný text z encyklopedie, matematická papírová skládačka). Každý sám si pak vyzkoušel popsat kostru podle encyklopedie.

Už taky víme, kde je nejmenší kost, která má velikost zrnka rýže. Víte to také?

V centru Prvouky “Žaludek pracuje jako mixér” si žáci zahráli pexetrio. Získali tak hravou formou informace o důležitých orgánech lidského těla. Na základě nových informací vytvořili papírový model lidského těla.

Mezi atraktivní úkoly patřilo také odměření provázku, aby byl dlouhý jako naše střeva nebo popsat lebku či plíce.

V centru Čtení a psaní se pracovalo s pohádkou „Hranolkovo“.  V centru se děti učily rozpoznat zdravé a tělu prospěšné potraviny od těch nezdravých. Luštily šifry, sestavovaly jídelníčky.

“Čistota půl zdraví.“ Je to pravda, či lež? O tom přemýšleli výtvarníci v centru ateliér. K dispozici měli pohádku Z knihy Mach a Šebestová: Jak vyléčili angínu a dětskou encyklopedii: Nemoc.

Každý sám pak podle své fantazie kreslil bacila.

 

text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A

S maminkou Marianky, paní Simonou Jánskou, jsme si vyzkoušeli práci s netradičním materiálem. Pracovali jsme s látkou, krajkou, stuhami a dřevem. Výsledkem naší práce byla velikonoční přání, zápich - zajíček, okenní výzdoba - jarní květina. Díky tvůrčí dílně máme krásně vyzdobený interiér třídy a naši blízcí ručně vyrobené přání. Paní Simono, moc děkujeme!


text a foto: Mgr. Burešová Kamila, třídní učitelka 2. A


 

Ve školní tělocvičně se setkali žáci druhých a třetích ročníků, aby podpořili své spolužáky vystupující ve školním kole recitace a zpěvu.

 

Umístění v recitaci:

1. místo: Lukáš Kudrnáč, 3. A - postup do okresního kola

2. místo: Tereza Dragounová, 3. B – postup do okresního kola

3. místo: Tomáš Straka, 2. C a Martin Lebedinský, 3. A

 

Umístění ve zpěvu:

1. místo: Tereza Dragounová, 3. B – postup do okresního kola

2. místo: Natálie Sadílková, 3. A

3. místo: Rozálie Daňsová, 2. C a Lucie Horká, 3. C

 

Výhercům gratulujeme a prvním umístěným přejeme úspěch při okresním kole.

text a foto: Mgr. Voleská Zuzana, třídní učitelka 2. C

Back to top